Ska det sluta blåsa?

Ja man kan ju undra. Jäkla blåst till att göra hojåkat lite avslaget. Blåst i går, blåst i dag. Blåst i morgon? Skulle inte förvåna mig. 

I morse stack jag i alla fall iväg toll Stockholm för att träffa min vän som åkt ner från Östersund. Började med 14 grader och solsken. Det byttes snart mot blåst och inte ett dugg skönt ute. Tog vägen över Söderköping och Östra Husby vidare med färjan över till Jönåker. 

Jäkla fin väg men svårt att njuta av den när allt bara är kallt. Stannade till i Nyköping för en kaffe och hämta upp en polare som hängde på gamla E4 upp till Södertälje. Mera blåst. Fattar inte hur jäkla mycket vind det finns. För mycket. 

Till sist kom jag i alla fall upp till vandrarhemmet och stugan i Bredäng. Kanske inte det mest exklusiva stället men jag är här för sällskapet, inte boendet. 

I morgon blir det Gröna Lund och sen åka hemåt igen. Håller tummarna för mer sol och mindre med vind och blåst. 

Kanske ett varv till Lidköping på torsdag. Kanske blir det bara hemmasvängar. Bara det blir bättre hojväder så är jag glad. 😎

Leave a Reply

