Hojrock 2017

Sitter och tittar ut genom fönstret. Det blåser halv storm och regnet ligger i luften. Jäkla eländiga svenska jävla väder! Ska det behöva vara så här just när jag ska i väg? Stor suck…

Visst, kollar jag prognosen i min iPhone så ska det kanske bli lite bättre. En av dagarna i alla fall. Eller kanske två. Kollar jag SMHI så ser det annorlunda ut. Kollar jag klart.se så får jag ytterligare en prognos. Nu har jag hört att nån vädertjänst i Finland ska va bra på svenskt väder. Ska kolla den kanske. Och yr.no. Norrmän är tydligen också bättre på svenskt väder. Märkligt nog.

Hokrock 2017. Jag undrar vad som kommer bli mest minnesvärt. Ska det bli sällskapet? Några skandaler? Något som inte borde lämna Västervik någonsin kanske? Eller ska det bli musiken? Maten? Kärleken? Eller kanske just bara vädret. Det sista vore väl bra trist om det vore det mest minnsevärda. Ja om det inte rör sig om att det blev perfekt väder vill säga.

Ska bli spännade att se. På torsdag börjar helgen. En helg med hojar, brudar, bikers och rock n’ roll!

Ride on – ses i Västervik 😀

Leave a Reply

