Oh fuck!

Jäklar i havet. I morgon ska jag visst köra upp har jag hört. Hur sjutton kommer det sluta? Kommer jag få lämna uppkörningen själv på min hoj eller kommer jag behöva använda västen och efterföljare ett tag till? Jag hoppas och vill tro att det ska gå vägen men efter dagens träning är jag inte så där hoppfull som jag var i går.

I dag blåste det nämligen. Det blåste mycket. Så mycket att det blev sktisvårt att klara lågfarten. Jag trälade på ett bra tag innan jag och handledaren beslutade för att hoppa över mera träning. Tog en koll på väderprognosen och visst ska det blåsa lika mycket i morgon. Och fuck – är det enda jag känner just nu.

Vi åkte i alla fall ut till Sviestad i hopp om att vallarna skulle skydda lite mot blåsten. Men inte ens så bra var det. Västvind som drog rakt in så lågfartsbanan blir i motvind. Jag bara hoppas och BER att det inte ska komma några kastvindar under de minuterna jag ska göra mitt prov. Vore väl för kass att bomma på en sån sak kan jag känna.

Well, stänga av vinden går ju inte så det är bara att vila och hoppas på det bästa i morgon.

 

Leave a Reply

